سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
مهدی نامه
نامش را مهدی نامه گذاشتم تا هر چه برای او و خودم نوشتم یک معنی را بدهد. مهدی نامه ای برای مهدی موعود و مهدی نامه ای برای من حقیر
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 9
کل بازدید : 124951
کل یادداشتها ها : 9
خبر مایه


 بدون تردید پیوستگى و ارتباط امام حسین (ع) با آخرین حجت الهى حضرت بقیةاللَّه(ع) بسیار بارز و در خور تعمق است؛ چرا که با بررسى ابعاد مختلف پیوند این دو حجت الهى به‏خوبى چگونگى فراهم شدن بستر حاکمیت احکام و ارزشهاى الهى در سرتاسر عالم مشخص مى‏شود. بنده در ذیل به اختصار با تحقیق و بررسی چند نمونه از این پیوستگی و شباهتهای قیام امام حسین (ع) با مهدی موعود (عج) را برای شما خوانندگان عزیز ذکر می کنم.

 

1- امام مهدی (ع) از تبار امام حسین (ع) :

 در مجموعه روایات منقول از پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بارها تصریح شده است که منجى عالم بشریت حضرت مهدى(ع) از نسل امام حسین(ع) است. از جمله روایت شده است که پیامبراکرم(ص) در یکى از روزهاى آخر عمر مبارکشان در حالى که دست‏شان را به شانه امام حسین(ع) گذاشته بودند خطاب به دختر بزرگوارشان حضرت زهرا(ع) فرمودند:
مهدى این امت از نسل این فرزندم است. دنیا به پایان نخواهد رسید مگر این‏که مردى از اولاد حسین(ع) قیام کرده و جهان را باعدل و داد پر سازد. در این باره خود امام حسین(ع) نیز مى‏فرمایند:
نهمین فرزند من، قائم به حق است خداوند به وسیله او زمین مرده را دوباره زنده خواهد ساخت و دین را حاکمیت خواهد بخشید. او حق را برخلاف میل مشرکان و دشمنان احقاق خواهد کرد.

 

2- تحقق اهداف عاشورا با قیام مهدی (ع) :

  امام حسین(ع) با هدف زنده ساختن احکام قرآن و سنت پیامبر اکرم (ص) و از بین بردن بدعتهایى که در نتیجه حاکمیت بنى امیه در دین ایجاد شده بود قیام کردند. از طرف دیگر وقتى اهداف قیام منجى عالم بشریت و ویژگیهاى حکومت جهانى آن حضرت را مورد بررسى قرار مى‏دهیم همین اهداف و انگیزه‏ها حتى با تعابیر مشابه با تعابیر به‏کار رفته در مورد نهضت حسینى قابل مشاهده است. امام صادق (ع) مى‏فرمایند:
حضرت مهدى(ع) تمام بدعتهاى ایجاد شده در دین را در سرتاسر جهان از بین خواهد برد و در مقابل، تک‏تک سنتهاى نبوى را به اجرا در خواهد آورد.

 

3- مهدی (ع) منتقم خون حسین (ع) :

یکى از القاب حضرت مهدى(ع) منتقم است. در توضیح علت برگزیده شدن این لقب برای آن حضرت مطالب زیادى در سخنان اهل بیت(ع) وارد شده است. از جمله در روایتى که از امام محمدباقر(ع) نقل شده، وقتى از آن حضرت سؤال مى‏کنند که چرا فقط به آخرین حجت الهى قائم گفته مى‏شود؟ آن حضرت در پاسخ مى‏فرمایند:
 چون در آن ساعتى که دشمنان، جدم امام حسین(ع) را به قتل رساندند فرشتگان با ناراحتى در حالى که ناله سرداده بودند عرض کردند پروردگارا! آیا از کسانى که برگزیده و فرزند برگزیده تو را ناجوانمردانه شهید کردند در مى‏گذرى؟ در جواب آنها خداوند به آنان وحى فرستاد که: اى فرشتگان من! سوگند به عزت و جلالم از آنان انتقام خواهم گرفت هرچند بعد از مدت زمان زیادى.

 همچنین روایت شده است که حضرت مهدى(ع) پس از ظهور بین رکن و مقام براى مردم خطبه خواهد خواند و در مهم‏ترین قسمت خطبه به صورت مکرر با نهایت اندوه و تأثر شهادت مظلومانه امام حسین(ع) را مورد اشاره قرار خواهد داد از جمله خواهد فرمود:
اى مردم جهان! منم امام قائم. منم شمشیر انتقام الهى که همه ستمگران را به سزاى اعمالشان خواهم رساند و حق مظلومان را از آنها پس خواهم گرفت. اى اهل عالم! جدم حسین بن على(ع) را تشنه به شهادت رساندند و بدن مبارک او را عریان در روى خاکها رها کردند. دشمنان از روى کینه توزى جدم حسین(ع) را ناجوانمردانه کشتند...
در حقیقت مهدی موعود (عج)  با این گونه از عبارات نوید انتقام خون به ناحق ریخته امام حسین(ع) را به جهانیان خبر مى‏دهد. نوید انقلابی جهانی که پیوند عمیق و دیرینی با قیام عاشورای حسینی دارد. انقلابی که جهان را از عدل و داد پر می کند. انقلابی که من و شما و تمام جهان در انتظارش هستند.براستی آن دم که آفتاب عاشورا غروب می کرد همه میدانستند که طلیعه فجر ظهور موعود در راه است. 

 


+ دوستان بعد از سالها با مطلب جدید به روز شدم






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ